Thursday, July 17, 2014

Salam Ramadhan

Ish...baru teringat nak ucap. Dah hari ke 19 dah pun. Haha.... dan 19 hari aku puasa penuh. Belum ada tanda2 yg aku akan cuti puasa tahun ni. Huhu.... cuaca tak menentu membuatkan tekak aku terkadang haus. Sab ba ro... pesan aku pd diri. Dah tua bangka pun masih tak tahan ke? Ish teruknya aku. Kalau tahun lepas everyday bukapuasa dgn lauk pauk dan kuih muih tunjuk2. Tapi tahun ni alhamdulillah baru 2x singgah bazaar. My hubby ada kat rumah thats why dapurku pun berasap. Haha....walaupun tak ada kuih hanya nasi dan lauk saja...tak kisahlah janji sedap dan menjimat kan. Kalau ke bazaar mau paling kurang rm30 melayang. Tp kalau masak sendiri...rm30 utk seminggu. Betul tak????

Persiapan raya...alhamdulillah 90% dah selesai. Baju raya anak...suami n myself dah setel (wpun I punya ada kat tailor lg..hrp dia dpt siap b4 raya spt yg dijanjikan). Tahun ni beraya dengan baju kurung moden kain sulam dari Bukit Tinggi yg aku beli hujung tahun lepas.

Kuih tak beli thn ni memadangkan tahun lps jenuh nak habiskan kuih wpun beli 4 balang je. Rasanya sampai raya haji kuih tak habis2.

Duit raya spend sikit je. Bajet tak cukup. Dah suruh kakak tukar. Thn ni byk pakai duit. Utk moreh sekolah rm30...moreh tmn perumahan rm50..dana fmly rm150..bbq generasi tok fakeh rm70...berpinar2.

Mujurlah ada bantuan khas kerajaan rm500. Kalau sebulan gaji mcm kat Selangor tu lg bagus kan kan kan...

Tahun ni beraya kat kampungku lg. Yihaaaa.... best jg kalau keluarga mentua dok jauh nun di seberang laut cina selatan ♥

Setakat ni dulu coretan kali ni....hrp nx week ada lg coretan baru...jgn malas2

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...