Thursday, March 29, 2012

Demam Telenovela

 Bienvenidos a mi blog :)

Gila dengan telenovela!!! Sejak Astro wujudkan siaran baru 133 -- Astro Bella -- aku dah tak boleh tinggal lagi untuk terus mengikuti telenovela yang disiarkan. Dah lama aku tak ikuti telenovela. Dah lebih 5 tahun! Aku mula jatuh hati dengan telenovela No One But You. Masa tu aku sekolah rendah lagi. Jalan cerita dah tak ingat. Yang aku ingat, rumah agam tepi pantai yang lawa sangat. 

Penghujung 1990-an, telenovela Maria Marcedes mula ditayangkan di NTV7 kalau tak silap aku. Lakonan Thalia. Sejak Maria Marcedes, banyak la telenovela Amerika Latin mula ditayangkan di kaca television. Antara yang aku ikuti -- Por Tu Amor, Mistres Hermanas, Betty La Fea, Luna, Elena Y Sebastian dan banyak lagi la yang aku dah lupa tajuk. Paling melekat di hati tentunya telenovela Mistres Hermanas dan Betty La Fea. Tak boleh miss walau  episod. Setiap episod aku salin dalam buku. Gila betul! Telenovela dari Filifina yang aku ikuti pulak citer Pangako Sayo dan ??? lupa pulak tajuk. Hero & heroin yang sama. 

Dan sekarang minat ikuti telenovela kembali lagi. Dua citer yang aku ikuti ialah Emperatriz (Mexico) dan Fish Port Princess (Filipina). Hari-hari wajib tengok. Kalau tak sempat tengok, boleh ikuti hari minggu. Kan best. Taklah terlepas episod :) 

 Lakonan Gabriela Spanic (heroin Por Tu Amor & La Usurpadora)

Lakonan Kristine Hermosa (heroin Pangako Sayo)

gracias por querer leer mi blog .. vendré otra vez

3 comments:

firnisa said...

catalina Y sebastian la bkn elena...hehe... yg citer filipina 2 tajuk kay tagal kang haningtay kot...heee

Catatan ZZ said...

Huahuahua...aku dah lupa tajuk tu...1 lagi Cuando Sis Mia (rasa cam eja salah gak)

firnisa said...

cuando sias mia kot...aku pon xbpa ingat gak...hehe

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...