Sunday, January 2, 2011

Salam Tahun Baru

2011????
Inilah hakikatnya. 2010 sudah pun melabuh tirai :-( Suka duka telah dilalui. Alhamdulillah segalanya berjaya ditempuhi. Penghujung 2010 membawa seribu makna dalam kehidupanku.

Azam? Mana boleh kalau tak berazam tiap kali masuk tahun baru. Cuma kali ni nak ubah sikit. nak buat azam untuk awal tahun, pertengahan tahun dan hujung tahun. Kalau buat sepanjang tahun, asyik tak menjadi jer. Maklum la dalam kepala otak dah set 'masa masih panjang'. Huhu... sudahnya sampai hujung tahun 1/3 jer azam yang berjaya dicapai.

Awal tahun 2011 ni aku semakin sibuk. Sebagai seorang pendidik, awal tahun memang banyak kerja yang perlu disiapkan. Nak urus baju sukan dan baju uniform budak, pendaftaran, kutipan wang tambahan, penyediaan kelengkapan pembelajaran, hari sukan dan macam-macam lagi. Kena buat senarai semak agar tak terlupa.

Sebagai seorang penulis pulak, aku kena siapkan juga dalam tempoh 3 bulan ni sebuah manuskrip dewasa utk dihantar ke sebuah penerbitan yang dah call aku dua kali minta manuskrip...huhu... Disiplin 2010 aku masih tak berapa baik lagi. Insya-Allah manuskrip akan disiapkan awal tahun ni.

Tugas aku bertambah satu lagi. Banyak persiapan nak buat ni. 3 bulan bukan satu jangka masa yang lama. Ya Allah, permudahkan segala urusan hambaMu ini... Amin....

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...