Friday, January 7, 2011

Al Kisah - Surat Denda

Semalam balik dari sekolah terus aku ke Mesra.Net tempah pakaian sukan dan uniform budak-budak prasekolah. Siap urusan aku pun balik rumah. Tengok dalam peti, ada sekeping surat. Surat dari pejabat pos. Surat pemberitahuan agar aku ke pejabat pos untuk mengambil surat denda (?) Dalam hati tertanya-tanya surat denda apa pulak yang aku dapat ni? Surat saman. Dah la hujung tahun lepas aku baru jer bayar saman sebab pandu laju (sebenarnya tak der la laju sangat...90km/j jer aku drive). Ingat nak pergi pej.pos esok saja sebab aku dah keletihan. Tapi kepala otak ni asyik fikir pasal surat denda tu. Kalau dibiarkan malam karang sure aku tak boleh tidur.
Jadi aku pun bergegas ke pejabat pos.
Sampai di pejabat pos, aku tengok kaunter mel dah tutup. Ada seorang posmen kat situ lalu aku terus tunjuk surat. Dia minta aku berjumpa dengan salah seorang pekerja di situ. Hati berdebar2, tak sabar nak tau surat denda apa yg aku dapat.
Rupa-rupanya aku kena denda sebab dapat surat dari pengirim yang letak setem tak cukup. Setem dilekatkan RM0.50....sepatutnya RM0.60. Jadi untuk mendapatkan surat tersebut, aku didenda RM0.50. Huhu....ingatkan apa. Hmmmm, surat kecik envelope putih dengan isi sekeping kertas A4 kini dicaj RM0.60. Aku ingat Rm0.30. Setem dah nak harga ke? Aku pun tak tahu. Dah lama tak berurusan dengan pejabat pos sebab kebanyakan urusan aku guna internet jer. Tak tahu perkembangan terkini...huhu...

Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]

2 comments:

crystal_azure said...

ada gak surat2 denda ek..nak jugak denda 5 posen tu...huhuh

Catatan ZZ said...

wik kerajaan dei...1 sen po bekira

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...