Monday, June 23, 2008

Teksi Bermeter

Tulis jer teksi bermeter, hakikatnya... hampeh! Dah berapa kali bertemu dengan teksi yang konon2nya guna meter. Terutama area Pudu. Semalam, ada orang minta aku beli laptop, maklumlah kat KL lebih murah berbanding tempat sendiri terutama area Low Yat. Aku tiba di Pudu jam satu. Sempat ler nak ke Low Yat, tapi kena naik teksilah. Nak jalan dah tak sempat sebab tiket bas aku jam 2.30 petang. Nak beli laptop tentu makan masa. So, aku cari ler taxi. Sebut jer Low Yat, dia terus balas RM5.00. Hmm... bila sampai destinasi, aku pandang kat meter dia tu, tak sampai pun RM3.50. Grr... Masa balik ke Pudu pulak kena RM8!

7 comments:

mohad said...

salam... saya telah link blog ni..

Catatan ZZ said...

TQ :)

dS said...

hisy, psl apa tak buat report? sms aje, biar taxi driver ni kantoi n serik nk buat lagi! kekeke..

Unknown said...

kat mana beli laptop tu?
sy nak beli kat low yatt tp dgrnya byk kes letak brg tipu kt dlm... takut.

Catatan ZZ said...

Dewi Sukma,
Aik, boleh report ker?
Tak tau pulak! Hehe...

Bikash,
Kat MB Plaza (kalau x salah ejaan). Harap tak kena tipu ler... bukan reti pun nak pastikan brg tu ori ke tak..hehe

dS said...

Boleh, sekarang dah ada sistem pesanan ringkas! Nombor tu ada terpamer di belakang teksi.. tak percaya, baik tengok sendiri n jgn lupa save kat dlm HP.

Catatan ZZ said...

Ye ke? Tak prihatin betul saya ni... okey, akan ku save segera!

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...